Stavhopp: NM i Kristiansand

Her har jeg satt sammen en video av noen av hoppene mine fra NM i friidrett i Kristiansand. Der hoppet jeg tilslutt 4,60m som gjorde at jeg endte på sølvplass. Under konkurransen måtte jeg også bytte stav 2 ganger fordi jeg hadde så mye fart gjennom at de jeg brukte ble alt for myke.

Det første hoppet i filmen var et oppvarmingshopp. Som regel setter arrangøren opp et strikk sånn at vi får øve oss på å hoppe med list, uten at arrangøren trenger å legge den på plass mellom hvert hopp. I åpningshoppet på 4,20m var jeg høyt over. Jeg burde nok ventet til listen lå høyere med å starte konkurransen sånn at jeg ikke hadde vært så sliten i slutten av konkurransen. Men når man er litt ustabil som jeg har vært denne sesongen, var det viktig å få noen gode hopp i begynnelsen. 4,50m hoppet viser at jeg kunne hoppet mye høyere enn 4,60m denne dagen, men i stav er det sånn at man ikke bare kan hoppe høyt. Listen må også ligge høyt. Fokuset på treningen framover blir derfor at jeg skal prøve å bli mere stabil på alle hoppene mine. Da kan jeg gå inn senere i konkurransen, og hoppe mye høyere enn jeg har gjort før.

Odd

Legg igjen en kommentar

