Grunntrening kondisjon

Nå er vi i gang med grunntreningsperioden. Det vil si at vi har mye fokus på de generelle styrkene som styrke, kondisjon, mage/rygg-stabilitet, og ikke så veldig spisset inn mot våre vanlige øvelser. I dag hadde vi en typisk kondisjonsøkt med 5x800m og bare 1min pause mellom. Farten på løpene var ikke spesielt høy, noe enhver langdistanseløper sannsynligvis ville brukt anledningen til å påpeke. På en annen side ville de fleste kulestøterne ha problemer med å henge på etterhvert. For sprintere å være var farten helt ok. Grunnen til at vi som vanligvis ikke løper med enn 200m i konkurranse , og jeg som har et litt over 30m langt tilløp i stav løper så langt som 800m er med tanke på den videre treningen i vinter. Når vi er ferdig med grunntreningen spesialiserer vi oss mere inn mot øvelsene våre, og da er det viktig at vi tåler harde økter og er friske og raske igjen etter litt pause. Vi løper ikke langt fordi det er gøy, men fordi det er en del av treningen som må gjøres. Etter at vi var ferdige med å løpe trente vi litt stabilitet på mage/rygg, og avsluttet med noen få stille lengde hopp i lengdegropa. I morgen blir det slyngetrening for å trene opp stabiliteten enda mer.

Odd

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s