Trening tirsdag (stav+styrke)

Her er film fra gårsdagens trening. Det ble en ganske lang dobbeltøkt med stavtrening først kl 5 med drill og hopp fra 4 stegs tilløp med strikk. For første gang klarte jeg å nå tak i strikken når den lå på 5 meter.

Deretter en snartur innom butikken for å spise et par bananer, og så rett på styrketrening sammen med resten av sprintgutta. Overraskende gikk styrken ganske bra selv om jeg hadde trent i noen timer allerede. Rykk og støt følte jeg gikk ganske lett selv om jeg ikke har trent så mye på det i det siste, og i knebøy trente jeg på 120kg for første gang.

Odd

Advertisements

2 thoughts on “Trening tirsdag (stav+styrke)

  1. Hei, ser at styrken din er bra, men teknikken i rykk og støt har du mer å gå på!
    Du reiser beina og baken alt for tidlig, rett etter avløftet, for så å løfte stanga, resten av løftebanen med ryggen. Det er ikke korrekt teknisk utførelse.
    Du må bruke beina mer i starten, og ryggen skal hele tiden ha samme vinkel helt til tilslaget (der stanga toucher oversiden av lårene/hofta). Hvis du får til dette, vil du etterhvert kunne hive på flere kg. Håper dette var til hjelp!

    • Hei vektløfter! Takk for tipset. Du har nok helt rett i det du sier om teknikken. Skal være mer bevisst på å løfte med beina framover, så får vi se om det hjelper på kg også 🙂
      Odd

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s