Bakkeintervall

Vanligvis trener jeg styrke på lørdager, men fordi jeg fikk en skade i ryggen for 2 uker siden har jeg trent alternativt. Ryggen har vært så ille at jeg ikke har kunnet løpt og løftet noe særlig. Derfor har jeg trent en del svømming, gått på ski og vært til behandling hos Bente Amundsen, som er osteopat. I dag føltes ryggen mye bedre, og jeg bestemte meg derfor for å trene bakkeintervall ved Leangen ishall. Bakken er lang, slak og er i min mening bra å bruke når man er skadet. Løping i oppoverbakke gir mindre støtbelastning på leddene fordi vi bruker mindre muskelkraft på å bremse bevegelsene når vi lander i oppoverbakke. Dette minsker derfor faren for at ryggen min blir værre.

Oppvarmingen bestod av ca 10 min jogg og noen stigningsløp. Hoveddelen i økta inneholdt 10 drag som jeg løp progressivt, og pausen var å gå ned til start. Jeg er fornøyd med økta og gleder meg til ryggen er helt bra igjen!

 

– Thomas

Legg igjen en kommentar

